Arbeiten an einer 5" Lok

  • Hallo Miteinander


    Mein alter Freund Keith Appleton in Dewsbury (nahe Leeds) hat zZ eine interessante Video-Reihe auf seiner Webpage, wo er die Wiederaufarbeitung einer 5" Lok zeigt.

    Der letzte Beitrag #14 steht zZ noch aus.


    Für dieses Frühjahr ist es vielleicht schon zu spät, dennoch ist die Videoreihe sehenswert!


    Der YouYube Kanal von Keith:

    https://www.youtube.com/channel/UCgeQiJg-PIH5MZQn0aRd1mg


    PART#1 MAKING A START

    https://www.youtube.com/watch?v=5JlmF_HssN4


    PART#2 MAKING THE JOB EASIER

    https://www.youtube.com/watch?v=RK5WAoSXixA


    PART#3 CLEANING THE BUFFERS


    PART#4 MAKING SOME MINOR REPAIRS


    PART#5 PAINTING AND CLEANING


    PART#6

    THE AXLE PUMP AND GLAND NUTS


    PART#7

    COMMENCING REASSEMBLY


    PART#8

    THE AXLE PUMP AND SUSPENSION


    PART#9 - FITTING THE COUPLING RODS


    PART #10

    BUFFERS AND SUSPENSION MODIFICATION


    PART #11

    WALSCHAERTS VALVE GEAR


    PART #12

    WORKING AT THE STEAM WORKSHOP - PART #12 - BRAKE GEAR AND CLEANING DRAIN COCKS


    PART #13

    DRAW HOOKS, DRAIN COCKS AND RUNNING THE ENGINE


    Der letzte Beitrag #14 steht noch aus.


    PS:

    Gibt es vielleicht eine Obergrenze für Video-Links?

    Warum werden nicht alle Links aktiviert bzw anders angezeigt?


    Gruß

    Johannes



    WARNING: Not available in stores. Guaranteed not to rust, fade or lose color. Your mileage may vary. May not be suitable for the intended purpose. Refunds limited solely to the amount paid for this information. Do not eat.

  • HIer ist die Fortsetzung von Keith' informativer Geschichte.

    PART #14 ADJUSTING THE VALVE GEAR


    Part #15 - Cleaning And Repairing The Fittings



    Fortsetzung folgt.


    Gruß

    Johannes

    WARNING: Not available in stores. Guaranteed not to rust, fade or lose color. Your mileage may vary. May not be suitable for the intended purpose. Refunds limited solely to the amount paid for this information. Do not eat.

  • Die Fortsetzung von Keith' informativer Geschichte.

    PART #16 - RUNNING BOARDS AND CYLINDER LUBRICATOR


    Gruß Johannes

    WARNING: Not available in stores. Guaranteed not to rust, fade or lose color. Your mileage may vary. May not be suitable for the intended purpose. Refunds limited solely to the amount paid for this information. Do not eat.

  • Es geht weiter mit ...

    PART #17 - SMOKEBOX DOOR AND BOILER FITTINGS




    Gruß Johannes

    WARNING: Not available in stores. Guaranteed not to rust, fade or lose color. Your mileage may vary. May not be suitable for the intended purpose. Refunds limited solely to the amount paid for this information. Do not eat.

  • Hallo

    Nun gibt es auch das Kapitel 18


    https://www.youtube.com/watch?v=dC2az8Q1XCE


    Gruß Johannes

    WARNING: Not available in stores. Guaranteed not to rust, fade or lose color. Your mileage may vary. May not be suitable for the intended purpose. Refunds limited solely to the amount paid for this information. Do not eat.

  • Hallo

    Nun gibt es noch Kapitel 19, 20, 21 und 22







    Gruß Johannes

    WARNING: Not available in stores. Guaranteed not to rust, fade or lose color. Your mileage may vary. May not be suitable for the intended purpose. Refunds limited solely to the amount paid for this information. Do not eat.

  • Es geht weiter mit dem ersten Anheizen, was nicht so ganz klappte. Der Grund wurde aber gut analysiert und behoben.

    PART #23 - THE FIRST STEAM TEST

    https://www.youtube.com/watch?v=rW-_JFEmsjU

    Gruß Johannes

    WARNING: Not available in stores. Guaranteed not to rust, fade or lose color. Your mileage may vary. May not be suitable for the intended purpose. Refunds limited solely to the amount paid for this information. Do not eat.